reklama

Navrhujeme premenovať materskú dovolenku na rodičovskú starostlivosť

Ak začneme starostlivosti o dieťa hovoriť pravým menom, zmení sa aj náš pohľad na vec.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (13)
Obrázok blogu

Prečo sa zaujímam o "materské dovolenky", keď je mojou primárnou témou zdravotníctvo? 

Dlhodobo som aktívna v otázkach, ktoré sa dptýkajú aj zrovnoprávnenia mužov a žien v spoločnosti. A som rada, že aj vďaka iniciatíve kolegov z SaS Petra Cmoreja a Joža Mihála sme sa posunuli o kúsok bližšie. Tentoraz sme odstránili diskrimináciu oteckov, ktorí chceli ísť na „materskú“.

Som presvedčená o tom, že nie kvóty a pozitívna diskriminácia sú správnou cestou k rovnosti, ale pravidlá nastavené pre všetkých rovnako. Sloboda a Solidarita je liberálnym hlasom v parlamente a liberálne témy nie sú len tie tzv. kontroverzné, ale aj prorodinné. 

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Aj náš minister školstva Braňo Gröhling pod rezort zjednotil školské a predškolské zariadenia, aby ich mohol finančne podporiť a aby mohli vznikať nové miesta pre deti. 

Okrem týchto aktivít sme sa rozhodli pripraviť zmenu, ktorá nič nestojí, ale veľa vypovie. 

Jeden z prvých návrhov, s ktorým pôjdeme za novým ministrom práce, sociálnych vecí a rodiny je, že pomenovanie „materská dovolenka“ zmeníme na RODIČOVSKÁ STAROSTLIVOSŤ. „Materská dovolenka“ už dávno nie je len materská a rozhodne to nie je dovolenka.

Volám sa Janka Bittó Cigániková, pôsobím ako predsedníčka Výboru Národnej rady SR pre zdravotníctvo, zároveň som tímlíderkou SaS pre zdravotníctvo a spolu s kolegami bojujeme v parlamente za to, aby sa na Slovensku oplatilo pracovať, podnikať a žiť. Na Facebooku ma môžete sledovať TU a na Instagrame TU. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ak sa vám text páčil, podporte ho zvýšením karmy pod blogom, zvýšite tak jeho čítanosť. Ďakujem.

Janka Bittó Cigániková

Janka Bittó Cigániková

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  174
  •  | 
  • Páči sa:  1 628x

Lepší svet pre mňa nie je frázou, ale každodenným úsilím. Pracujem na sebe, aby som mohla k takému svetu prispieť. Mám dvoch synov, vyštudovala som riadenie verejnej správy a manažment zdravotníctva a som tímlíderkou SaS pre zdravotníctvo a poslankyňa NR SR. Zoznam autorových rubrík:  ZdravotníctvoBoj za práva žienVojna na UkrajineNezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu