reklama

Úplatky na bratislavskej neurochirurgii

Tak ako ostatní členovia zdravotníckeho výboru, aj ja som nedávno dostala list prednostu neurochirurgickej kliniky. V liste sa píše, že existujú dvojité čakacie zoznamy

Písmo: A- | A+
Diskusia  (85)

a naznačuje, že nebol zvládnutý manažment smrteľne chorých pacientov. Časť platiacich pacientov súkromnej kliniky sa podľa autora listu dostávala na život zachraňujúce operácie skôr, ako ostatní pacienti. ,,Menej vážni“ pacienti boli podľa prednostu, teda šéfa kliniky, operovaní skôr ako vážnejší. Tým v tele zatiaľ zhubné nádory rástli a rozširovali sa. Popri všetkých problémoch, v ktorých sa slovenské zdravotníctvo topí, je toto absolútny vrchol. Preto som podala trestné oznámenie.

REŤAZEC UDALOSTÍ

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Prvá sa mi ozvala moja dobrá kamarátka s aneuryzmou – rozšírená cieva v hlave:

,, ... mi takto vybavoval operáciu cievy. ... ma mal operovať. Malo to stáť 5000 Eur. V inom centre mi povedali, že ďalších 5 rokov minimálne operáciu nepotrebujem. Bolo to minulý rok. Som v sledovaní.“

TREBA ÍSŤ NA "OSOBNÚ KONZULTÁCIU"?

Ďalšia sa ozvala matka dvoch detí: „Ležal mi tam manžel. Obyčajný človek, mladý chlap, nemal ani 35. Čakal na operáciu nádoru na mozgu vyše polroka, dvakrát ho preložili. Potom ho konečne prijali na operáciu ale povedali mi, že ho má operovať nejaký mladý lekár, čo operuje žalúdky a ešte neoperoval mozog, ale že je leto a tak nemajú ľudí. Zľakla som sa, zistila som si kto je najlepší a doktorovi ... som v jeho kancelárii odovzdala v obálke 500 eur. Za dva dni manžela operoval on osobne.“

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Píše tiež ďalší človek, ktorého osobne poznám: „ Ahoj Janka. S ... máme skúsenosti v rodine aj my. Otec pred rokmi bol na operácii. Fungovalo to asi tak, že si dostal termín na operáciu, išiel tam dva-tri dni dopredu, absolvoval všetky predoperačné vyšetrenia a dve hodiny pred mu oznámili, že sa operácia odkladá. Tak ležal ďalej a dostal termín o týždeň. O týždeň sa všetko zopakovalo. Keď sa to takto zopakovalo 5krát, spoluležiaci otcovi poradil, aby išiel na osobnú konzultáciu doktorovi do kancelárie. A ďalší termín už bol bez problémov. Nehovoriac o tom, že pacientov ešte nútia chodiť do ich súkromnej ambulancie do ..., kde si vypýtajú 70 Eur ročne. Väčšieho hajzlíka som v zdravotníctve nestretol. Mal šťastie, že som sa o tom dozvedel až keď bolo potom. A hlavne otec to vtedy veľmi potreboval.“ 

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu
Obrázok blogu

NAOZAJ ZADARMO?

Na Facebook mi príde správa: „Jedného dňa objavili známemu môjho známeho v hlave nádor. A ten známy známeho, nazvime ho Juraj, šiel na vyšetrenie do Bratislavy. No a tam mu teda diskrétne vysvetlili, že keď chce mať špičkovú starostlivosť, nech sa so spojkou stretnú v istej reštaurácii. Aj s obálkou. A tak toho Juraja stála tá špičková operácia niekoľko tisíc eur. Operácia prebehla úspešne. Juraj nečakal dva roky. Odpoveď na meno operujúceho: ... Ale nie je zaručené, že za reštauračnou transakciou stojí konkrétne on.“

Obrázok blogu

Dôkaz ľudskej amorálnosti dopĺňajú aj zamestnanci neurochirurgickej kliniky, ktorých som sa osobne pýtala, ako sa veci majú: ,,Jasné, že to tak je. Funguje to tak roky a točia sa v tom neuveriteľné prachy.“ – potvrdzuje prvá osoba. Druhá osoba súhlasne prikyvuje hlavou. Zhodneme sa, že o tom všetci vedia, ale nikto nič nerobí, pretože tých lekárov potrebujeme. A ľudia sa neozvú, lebo aj oni spáchali trestný čin. A okrem toho sa boja, že tých lekárov budú potrebovať aj v budúcnosti.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Tak ja neviem, ale drahé sa mi zdá to zdravotníctvo zadarmo. Najmä pre tých, ktorí na to nemajú.

Mená lekárov som odovzdala kompetentným orgánom a informovala som aj riaditeľa Univerzitnej nemocnice Bratislava. 

Volám sa Janka Cigániková, som tímlíderkou SaS pre zdravotníctvo a spolu s kolegami bojujeme v parlamente za to, aby sa na Slovensku oplatilo pracovať, podnikať a žiť. Na Facebooku ma môžete sledovať TU , na Instagrame TU a na YouTube TU.

Ak sa vám text páčil, podporte ho zvýšením karmy pod blogom, zvýšite tak jeho čítanosť. Ďakujem.

Janka Bittó Cigániková

Janka Bittó Cigániková

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  173
  •  | 
  • Páči sa:  1 585x

Lepší svet pre mňa nie je frázou, ale každodenným úsilím. Pracujem na sebe, aby som mohla k takému svetu prispieť. Mám dvoch synov, vyštudovala som riadenie verejnej správy a manažment zdravotníctva a som tímlíderkou SaS pre zdravotníctvo a poslankyňa NR SR. Zoznam autorových rubrík:  ZdravotníctvoBoj za práva žienVojna na UkrajineNezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Iveta Rall

Iveta Rall

86 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

9 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu