reklama

O vypasenej svini, ktorá prežrala peniaze na nemocnice

Preberali sme na Zdravotníckom výbore záverečný účet kapitoly zdravotníctva za rok 2016.  Ej, vravím si, príležitosť!: ,,Pán minister. Mám otázku... Nechýba Vám náhodou 50 miliónov EUR?

Písmo: A- | A+
Diskusia  (15)

Prekvapene pozerá, neodpovedá. Tak pokračujem a vysvetľujem, že Rada pre rozpočtovú zodpovednosť minulý týždeň informovala, že sľúbená 50 miliónová rezerva na oddĺženie nemocníc sa minula na stretnutia papalášov, koncerty a platy pre sudcov. A že či by sa mu náhodou nezišli viac v zdravotníctve?

Minister vysvetľuje, že do poisťovní išlo viac peňazí, ako sa predpokladalo o:

- 44 miliónov od pracujúcich poistencov (vaše odvody 14%) 

- 35 miliónov od nepracujúcich (za tých platí štát trikrát menej ako pracujúci sám za seba).

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Hmmm... Zrejme to mám chápať ako náhradu, ale stále nerozumiem tomu, prečo sľúbené milióny nešli na zdravotníctvo aj tak. Mám zadlžené nemocnice, zadĺženú poisťovňu a ja za peniaze na ne idem na koncert, natočím film, zvýšim platy sudcom? To ako vážne? Logika a zmysluplnosť si odbehli na Dankovu tlačovku a radšej spáchali samovraždu alebo ako to chápať? A kde je Úrad pre dohľad nad zdravotnou starostlivosťou? Tiež je na inej párty?

Keď si k tomu prirátam opatrenia vlády v štýle: zvýšime lekárom platy, ale peniaze na to nedáme, alebo pracujúci odvedú poisťovniam viac ako sa predpokladalo, tak štát zaplatí o to menej za svojich poistencov. Veď čo ak by ľudia viac peňazí v zdravotníctve pocítili? Ešte by si zvykli. No určite! 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ak by to nebola realita, ale Ezopova bájka, znela by asi takto:

Farmár sa dohodne so sviňou, že jej bude dávať časť úrody, ak sviňa bude strážiť statok a pravidlá na dvore. Sviňa neplní svoje sľuby, zneužíva svoju pozíciu, zožrala polovicu úrody a navyše sa váľa v žite, ktoré má farmár pripravené na chlieb pre svoju rodinu. Farmár sa jej pýta, prečo to spravila, veď svoj bohatý prídel dostala. Sviňa sa bráni, že farmár viac makal a teda má viac žita, tak čo by si neprilepšila. Farmár si povie, že to nie je prvýkrát a svini sa zbaví. Správu statku zverí sove, ktorá je múdra a nie je pažravá. Všetci na statku sú spokojnejší, viac produkujú a farmár ma toľko žita ako nikdy predtým. Ponaučenie by sa nieslo v duchu: Vymeniť toho kto klame a kradne je múdre a prospešné. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ale je tu realita. A v nej je sviňa za tie roky pekne vyžratá, drzá, arogantná, porušuje všetky pravidla a dohody, škodí celému statku, ale farmár si ju ďalej pestuje a kŕmi. Akú to ma logiku sa pýtajte voličov Smeru a nevoličov. Ja rozumiem viac Ezopovej logike. 

Volám sa Janka Cigániková, som členkou Zdravotníckeho tímu SaS a spolu s kolegami bojujeme v parlamente za to, aby sa na Slovensku oplatilo pracovať, podnikať a žiť. 

Ak sa vám text páčil, podporte ho zvýšením karmy pod blogom, zvýšite tak jeho čítanosť. Ďakujem.

Janka Bittó Cigániková

Janka Bittó Cigániková

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  173
  •  | 
  • Páči sa:  1 585x

Lepší svet pre mňa nie je frázou, ale každodenným úsilím. Pracujem na sebe, aby som mohla k takému svetu prispieť. Mám dvoch synov, vyštudovala som riadenie verejnej správy a manažment zdravotníctva a som tímlíderkou SaS pre zdravotníctvo a poslankyňa NR SR. Zoznam autorových rubrík:  ZdravotníctvoBoj za práva žienVojna na UkrajineNezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

9 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu