reklama

Ťuťmáčka Cigániková

Chcem sa ospravedlniť za to, že som naštvala bežných pracujúcich ľudí. Ľudí, ktorých si vážim. Naštvala som dokonca aj mnohých blízkych. Nahnevala som ľudí, ktorí sa každý mesiac skladajú na výplatu nám všetkým...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (85)

a pritom sami nemajú ľahké životy. Nahnevala som ich, pretože sa našli v mojich slovách... Nehovorila som však v žiadnom prípade o vás. Prosím, prepáčte mi to.

NEBOJOVALA SOM O VYŠŠIE PLATY PRE POSLANCOV

Išlo o rozpravu ku každoročnému cirkusu zvanému zmrazovanie platov. Richard Sulík ešte v roku 2010 navrhol systém tak, aby boli platy ústavných činiteľov navýšené, ale aj znížené podľa hospodárenia štátu- teda naviazané na schodok rozpočtu verejnej správy a jeho podiel na HDP. A od 2010 sa pred kamerami každý rok predbiehajú politici, kto prvý stopne tento stále platný Sulíkov zákon. Je to nechutné oblbovanie ľudí a proti tomu som namietala. Buď Sulíkov vzorec zrušme, zmeňme alebo nastavme fix. A povedala som svoj osobný názor, že ak by boli ponúkané platy vyššie, bol by väčší záujem o vstup do politiky, vyššia konkurencia a dostali by sa tam kvalitnejší ľudia... Nejde o to ohodnotiť tých, ktorí sú tam dnes, ale prilákať lepších aby vytlačili horších.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ja som teda nebrojila za vyššie platy, ale proti tomuto každoročnému cirkusu. Nepodávala som zákon na zmenu spôsobu ohodnotenia ústavných činiteľov, snažila som sa poukázať na absurdnosť tohto divadla. Išlo o rozpravu, ku ktorej vystúpili viacerí rečníci, ja som reagovala vo faktickej poznámke na kolegu Poliačika a viacerých predrečníkov. Z kontextu bolo jasné, že nevravím o bežných ľuďoch, ale o kolegoch z vládnej koalície po mojej pravici. Pretože mám neodbytný pocit, priatelia, že v parlamente sedí až priveľa politikov, ktorí majú plat ako vreckové, len tak na kávu, popritom čo zarobia bokom. Alebo takých, ktorí by bez známostí (zlatá vidlička v zadku) nemohli byť na kandidátke, následne v parlamente, kde ich hreje istota trojtisícového platu. A pre túto istotu súhlasia s čímkoľvek a radi pomlčia o akejkoľvek špinavosti, pretože bez nej by najskôr boli nezamestnaní. Takíto ľudia nikdy nič nezmenia. O tom som hovorila a že moje slová boli prekrútené, písali aj hovorili viacerí kolegovia, dokonca aj novinári.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

ODVAHA ALEBO HLÚPOSŤ?

Horkosť však zostala a ja som mala potrebu verejne sa ospravedlniť všetkým, ktorých sa moja poznámka dotkla. Netýkala sa vás. Ak by som však s takýmto divadlom tíško súhlasila, som presne tá ťuťmáčka. A načo som potom v parlamente, ak mám pritakávať doterajším praktikám?

Nebolo a nie je mi všetko jedno, chce to odvahu niečo takéto povedať nahlas, ale som rozhodnutá ľudí nebalamutiť tak, ako mi prieskumy kážu. To mi prekážalo ako voličovi a nebudem to robiť ani ako zvolená poslankyňa. Zhrniem – najdôležitejšie je nastaviť jasné a nemenné pravidlo pre odmeňovanie ústavných činiteľov, s prihliadnutím na stav ekonomiky. Opakujem na stav ekonomiky, nie stav populizmu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Prosím, odpustite mi moju začiatočnícku neobratnosť. Bojujem v parlamente práve za vás, ktorí tvrdo pracujete. Bojujem za lepšiu budúcnosť, za lepšiu vládu a riadenie krajiny, aby ľudia nepotrebovali vlaky zadarmo a vianočné dôchodky, aby vláda nebrala tak veľa, neprerozdeľovala a nevytvárala tak závislosť obyvateľstva na nej. Bojujem, aby viac nechala ľuďom a dovolila im žiť tak, ako si zaslúžia. Slušne a na úrovni. Bojujem za slobodné a nezávislé Slovensko a Slovákov. Mala som však pocit, že s týmito ťuťmákmi v parlamente sa to nepodarí a chcela som doň dostať lepších. Nakoniec, je dosť možné, že títo by vymenili aj mňa. A viete čo? Ak to budú ľudia, ktorí budú mať odvahu povedať ľuďom pravdu do očí a nebudú si ich kupovať lacnými gestami, budem takémuto parlamentu tlieskať.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Som presne taký človek ako vy. Snažím sa, pracujem, učím sa byť múdrou a neklamem. Tým zlodejom to tu pekne osladzujem. Jediný rozdiel medzi nami je, že ste si ma zvolili do parlamentu, ale stále som jedna z vás. A tie vyššie platy pre kvalitnejších ľudí v parlamente by nakoniec stáli menej, ako ten populizmus a rozkrádačky, čo tu roky máme, ale najmä, by možno dokázali rozseknúť tie byrokratické a daňové okovy ľuďom, ktorí živia slovenskú ekonomiku a celý štátny aparát vrátane poslancov.

Janka Bittó Cigániková

Janka Bittó Cigániková

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  173
  •  | 
  • Páči sa:  1 585x

Lepší svet pre mňa nie je frázou, ale každodenným úsilím. Pracujem na sebe, aby som mohla k takému svetu prispieť. Mám dvoch synov, vyštudovala som riadenie verejnej správy a manažment zdravotníctva a som tímlíderkou SaS pre zdravotníctvo a poslankyňa NR SR. Zoznam autorových rubrík:  ZdravotníctvoBoj za práva žienVojna na UkrajineNezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

73 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Iveta Rall

Iveta Rall

86 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu