reklama

Bulvarizácia verejného života

Dostala som dnes cenu, na ktorú asi nie je možné byť pyšný. Nebála som sa tam ísť, pretože som k tomu mala čo povedať...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (76)

Fotka, ktorá cenu vyhrala nebola kampaňou. Mala som kampaň s mojimi synmi. Cenu som teda vlastne získala za jedinú fotku k blogu. Fotku, ktorú istá novinárka vystrihla a prezentovala ako kampaň, samozrejme bez bližšieho objasnenia vzniku, ale zato s jasným, vyhraneným postojom. Fotka vznikla práve preto, že som mala pocit, že ak urobím čokoľvek, médiá zaujímajú povrchné, často až bulvárne sprostosti, na ktorých vôbec nezáleží.

volebné pexeso 2016
volebné pexeso 2016 (zdroj: Janka Cigániková)

Pochádzam z okolia nechvalne známeho bratislavského Pentagonu. Nemusím vám asi hovoriť, aké príklady som v živote stretávala, napriek tomu musím povedať, a myslím to vážne, nie je v mojej mladosti nič, za čo by som sa mohla hanbiť alebo ľutovať... Môj život bol všelijaký, ale nikdy ma nezlomil. Bola som šťastná, keď sa mi podarilo nájsť to najdôležitejšie – lásku. Ale nevyšlo to, a ja žijem už pár rokov sama, s dvoma malými synmi. Starám sa o nich sama. Nie preto, že môj bývalý manžel by bol zlý človek, ale preto, lebo on sa starať nemôže. Je onkologicky chorý. Ochorel až po našom rozchode, napriek tomu som sa mu snažila pomôcť a snažím sa dodnes. Nebola to vždy ľahká situácia, mnoho ľudí by to možno vzdalo, ale my sme to s chlapcami zvládli. Nakoniec naša realita je toho dôkazom. Dnes stojím za sieťou jaslí a škôlok, ktorá funguje skvele a stabilne. Stojíme na vlastných nohách, nie sme od nikoho závislí a ja mám ešte aj ako slobodná mamina čas venovať sa naplno politike – to aj v čase, keď som za ňu nebola platená. Som človekom, akým som chcela byť, bojujem za správne veci, živím sa tvorením skutočných hodnôt – výchova malých osobností. Mám drobcov a teda môžem dávať a dostávam lásku, cítim sa absolútne slobodná a nezávislá. Už tento príbeh sám o sebe, o dievčati zo zlého prostredia, ktoré si zachová hodnoty, by možno stál za povšimnutie spoločnosťou, médiami, mohol by byť pozitívnym príkladom iným ľuďom ako sa nevzdávať.... Mohol by byť... ak by o tomto médiá písali. To je ale asi nuda.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Tak možno by stálo za povšimnutie, ako som už počas kampane do Eurovolieb nahrala a zažalovala cigánskeho vajdu, ktorý sa snažil predať mi hlasy voličov. Ten chlap je na 8 mesiacov v base natvrdo, má moje meno i adresu... ale ja verím, že to riziko stálo za to. Ak chcete poznať podrobné dôvody mojej motivácie takto riskovať, prečítajte si blog s názvom Čo zmení jeden potrestaný vajda. Podstata ale bola prebudiť v ľuďoch nádej a chuť rozlišovať nás. Keďže išlo o jediný dokázaný prípad volebnej korupcie v SR, niečo málo si médiá všimli. Tiež si myslím, že to chcelo celkom odvahu a že to stojí za zmienku, aj keď ten dobrý pocit, že som urobila správnu vec, ten to nenahradí.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Prišiel čas, keď som sa dostala do zastupiteľstva BSK. Ako poslankyňa som riešila mnoho vecí, ale najviac vo mne zarezonovala každoročná nezmyselná dotácia pre malackú nemocnicu, ktorá išla z peňazí nás všetkých súkromnej firme za veľmi čudných a nelogických podmienok. Každý sa bál ozvať, lebo veď nejde o naše vlastné peniaze a nedať peniaze nemocnici, to sa nenosí – začnú vás hneď obviňovať , že chcete aby ľudia umierali, čo tam po tom, že sú to peniaze za službu, ktorú vôbec nemá BSK platiť a mal by sa o to postarať štát? Tak som sa ozvala ja, a nielen to. S kolegom sme šli do malackého zastupiteľstva vysvetliť náš postoj zoči voči domácim a samotným funkcionárom firmy. To si tiež vyslúžilo jednu vetu niekde v správach. Teším sa, lebo si myslím, že takáto odolnosť voči systému a populizmu je nasledovaniahodná.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

A potom prišli veľké voľby 2016 a moja frustrácia z toho, že to, čo dokazuje, že mám česť a odvahu sa nespomína. Zato sa ale spomínajú bulvárne články o tom, aký mám intenzívny vzťah s mojím šéfom. Konkrétny dôvod? Žiadny, len tak... vraj sexy kolegyňa, tak prečo si nezaimprovizovať. Veď čo koho potom, či je to pravda a čo ak by to nebodaj niekomu ublížilo, vlastne o to lepšie, že?

Tak si to nevšímam a idem si svoje. Chodím po Slovensku skoro tri mesiace a vysvetľujem ľudom, kto som čo som a že čestný a odvážny človek sa v parliku zíde. Ale odozva vlažná, napriek predošlému životnému príbehu. Keď dám na facebook nejakú fotku zo žúrky, alebo fotku z pláže, záplava lajkov, odozva výborná. Ak dám časť volebného programu alebo upozorním na rozkrádačku, nič... Tak sa jedného dňa naštvem a vravím si, ja to spojím. Ja si snáď ten program napíšem na zadok, aby si to ľudia všimli. Ten program, ktorý bol mimochodom odbornými organizáciami vyhodnotený ako najlepší. Aby to nebolo plytké, zavolám kamoške s veľkým srdcom a šikovnou, kreatívnou dušou a vravím jej o svojom probléme. A tak sme vymysleli sériu blogov s myšlienkou a nápadom, ktoré veľa neodhaľujú, ale majú byť šokovou terapiou a v ktorých sa venujem výlučne programu a tomu aká SaS je. Až na ten prvý, kde vysvetľujem, akí sú ľudia povrchní a že ak ich bude zaujímať iba môj holý zadok, aj ho budú sami mať. Čuduj sa svete, po tom všetkom, až táto séria blogov má mediálny úspech. A nevídaný. Oveľa lepší ako mal môj životný príbeh, boj proti nezmyselným dotáciám, intenzívna volebná kampaň alebo zatknutý predavač hlasov dokopy. Zrazu som v každých správach, dokonca aj v hlavných, v rádiách, je ma plný internet, dostávam záplavu správ a žiadostí o priateľstvo. Hysterické reakcie časti ženského publika sa konfrontujú s pobavením druhej časti a väčšiny mužského publika. Ale ja sa až tak nebavím. Mňa sa nikto nepýta, ako to bolo, nikto mi nedá priestor vysvetliť, že ide o protest práve proti tejto stupídnej bulvarizácii verejného života. Vlastne až na jednu novinárku, ktorá to celé spustila. Ale, čuduj sa svete, napriek tomu, že mi poslala otázky, a ja som jej na ne odpovedala, rozhovor nikdy nevyšiel. Prečo, posúďte sami:

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Dobry den pani Ciganikova, posielam vam avizovane otazky:

Robite si kampan sama? 

  • Áno

Dostali ste z SaS na to peniaze? 

  • Nie 

kolko? 

  • Nič 

Dost kontroverzne vediete kampan. Preco napriklad mate takyto vizual? (Nohavičky)

  • Ten vizuál nie je kompletný, máte iba to čo dal bulvár. V skutočnosti vyzerá takto (aj so sloganom). Tiež by som sa tešila, keby ste si ma všimli, keď som odhalila prvú volebnú korupciu, zariskovala a dala do basy zatvoriť rómskeho vajdu. Alebo, keď som bojovala proti nezmyselným dotáciám ako bratislavská poslankyňa. Tešila by som sa ak by stačilo byt čestný, nekradnúť, držať slovo a mať najlepší volebný program. Ale všimli ste si ma až teraz a to len na základe kontroverzných fotiek. Takže to chápte ako môj protest voči mediálnej povrchnosti a zlému vkusu, ktorý je spätý s volebnou kampaňou a verejným životom vôbec. 

Nie je to ponizovanie zien? 

  • Nie, je to protest proti ponižovaniu žien, keď sa ženská nahota a telo stali obyčajným obchodným artiklom. 

Preco mate takyto vizual, ako to vzniklo? (Chrbát) 

  • Fotila ma profi fotografka Katka Husenicova-Rogelová a maľovala maliarka Saška Hudecová. Vzniklo to potom, keď som si uvedomila, že denník N nereagoval na môj blog, kde som písala o kontroverznosti návrhu zákona na základe ktorého mali byt umelo oplodnené matky zatvorené na 12 rokov do väzenia. Tak si vravím, že možno toto zaujme... Vidím, že zaujalo :)

Preco mate takyto vizual? (Saska nie je maska)

  • Aby sa ľudia mohli dozvedieť o tom aký je rozdiel medzi Ficovým veľa vezmem a rozdám a našim: necháme vami zarobené peniaze Vám, lebo vy najlepšie viete čo s nimi. 

Preco chcete zaujat tym, ze ste sa vyzliekli? 

  • Na to som už odpovedala. 

Je to vhodne na politicku? 

  • Opakujem, je to protest, výsmech zlému vkusu a bulvarizácii verejného života. Je podľa vás vhodné, keď politik v slušivom obleku kradne, podvádza, zneužíva moc, klame, má mladé milenky a za nakradnuté peniaze si kupuje hodiny za tisíce eur? Ja mam čiste srdce aj úmysly. Možno nie som typicky kravaťák, ale taká som a som taká rada.

Prajem všetkým pekný deň, nadhľad a pohodu.

Ak sa vám text páčil, podporte ho zvýšením karmy pod blogom, zvýšite tak jeho čítanosť. Ďakujem.

 

Janka Bittó Cigániková

Janka Bittó Cigániková

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  174
  •  | 
  • Páči sa:  1 628x

Lepší svet pre mňa nie je frázou, ale každodenným úsilím. Pracujem na sebe, aby som mohla k takému svetu prispieť. Mám dvoch synov, vyštudovala som riadenie verejnej správy a manažment zdravotníctva a som tímlíderkou SaS pre zdravotníctvo a poslankyňa NR SR. Zoznam autorových rubrík:  ZdravotníctvoBoj za práva žienVojna na UkrajineNezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu